آموزش ریست مودم تیپی لینک Tp-Link

ویدئوی مقاله

ریست کردن و یا به بیانی ساده تنظیم مجدد، مودم شما را به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز می گرداند.همچنین تنظیمات سفارشی شده ای را که ممکن است خودتان تغییر داده باشید پاک می کند، از جمله تنظیم آدرس IP ثابت، DNS، رمز عبور شخصی، تنظیمات WiFi، مسیریابی و تنظیمات DHCP.

اگر تنظیمات سفارشی دارید، می توانید قبل از انجام ریست مودم از تنظیمات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و پس از اتمام بازنشانی مجدداً آنها را بازیابی کنید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

چه زمانی لازم است مودم خود را ریست کنیم؟

قبل از اینکه نحوه تنظیم مجدد مودم خود را بررسی کنیم، مهم است که در مورد زمان مناسب ریست مودم و یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه صحبت کنیم. اگر مودم شما به درستی کار نمی کند، یا اگر برخی از تنظیمات را تغییر داده اید که نمی توانید آنها را لغو کنید و یا در عملکرد مودم خود ایرادی مشاهده می کنید ممکن است تصمیم بگیرید که مودم خود را به تنظیمات پیش فرض خود بازنشانی کنید.

با این حال، قبل از انجام این کار، همیشه ارزش آن را دارد که ابتدا یک راه اندازی مجدد ساده (روشن و خاموش کردن دستی مودم) انجام دهید. اگر قبلاً راه‌اندازی مجدد (راه‌اندازی مجدد) مودم خود را امتحان کرده‌اید،می توانید جهت ریست مودم خود از روش های زیر استفاده نمائید.

 

دو روش برای ریست و بازنشانی به تنظیمات پیش فرض کارخانه مودم ADSL وجود دارد:

روش اول :ریست و بازنشانی سخت افزاری/با فشار دادن دکمه RESET

با روشن بودن  مودم و یا روتر خود، مستقیماً دکمه ریست را که روی پنل پشتی مودم قرار دارید فشار دهید و حدوداً 6 تا 10 ثانیه نگه دارید، دکمه ریست و تنظیم مجدد را رها کنید و منتظر بمانید تا چراغ های دستگاه روشن و خاموش شده و به طور خودکار به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازنشانی شود.

روش دوم :از طریق پنل تنظیمات مدیریتی مودم ADSL / ابزار مبتنی بر وب روتر (صفحه مدیریت) -روش پیشنهادی

جهت ریست و بازنشانی از طریق پنل تنظیمات مدیریتی لازم است تا آدرس آیپی 192.168.1.1 را در داخل کادر جستجو مرورگر خود تایپ و تایید کنید تا پنل تنظیمات برایتان باز شود.

جهت ورود به پنل تنظیمات از شما نام کاربری و کلمه عبور می خواهد که در کادرهای مربوطه گزینه های admin و admin را تایپ نموده و وارد پنل تنظیمات مدیریتی شوید.

برای روتر مودم ADSL (راه حل Broadcom)

 

به منو Management رفته و گزینه Restore Default را انتخاب نمائید.در ادامه گزینه Restore Default Settings  را انتخاب نموده و منتظر باشید تا مودم ریست فکتوری و شده و تنظیمات بازنشانی گردد.

برای روتر مودم ADSL (راه حل TC)

 

به منو Maintenance رفته و گزینه SysRestart را انتخاب نمائید.از صفحه باز شده گزینه Factory Default Settings را انتخاب نموده و در پایان گزینه restart را انتخاب کنید و منتظر باشید تا مودم ریست شده و بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام شود.

توجه داشته باشید:

1. مطمئن شوید که روتر قبل از راه اندازی مجدد کامل روشن است.

2. آدرس IP پیش‌فرض 192.168.1.1 است و نام کاربری و رمز ورود پیش‌فرض هر دو admin هستند (همگی با حروف کوچک).

3. مطمئن شوید که آدرس IP رایانه شما در زیر شبکه یا subnet یکسان دستگاه قرار دارد. این بدان معناست که رایانه شما دارای یک آدرس IP 192.168.1.X (X در محدوده 2 تا 253 است) و subnet mask 255.255.255.0 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...

بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!