تفاوت رنگبندی هاردهای وسترن دیجیتال WD

اگر تا به حال هارد دیسک وسترن دیجیتال (WD HDD) خریداری کرده باشید، مشاهده کرده اید که در کدهای رنگی مختلف موجود هستند.
این ممکن است در ذهن شما در مورد انتخاب نوع هارددیسک WD که باید بخرید سردرگمی ایجاد کند.
سری HDD وسترن دیجیتال در حال حاضر دارای شش رنگ است: آبی، سبز، قرمز، بنفش، مشکی و طلایی .همه این هارد دیسک ها برای اهداف مختلفی ساخته شده اند، بنابراین مهم است که بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید.بعنوان مثال یک کفش را تصور کنید ، می توانید هم با صندل و هم با چکمه های زمستانی راه بروید، این درست است. اما ممکن است استفاده از صندل زمانی که در ساحل هستید و چکمه در هنگام بارش برف عاقلانه تر و کارآمدتر باشد. در مورد HDD ها هم همینطور است.
البته می توانید از هر هاردی که می خواهید روی کامپیوتر خود استفاده کنید و به خوبی اجرا می شود. به عنوان مثال، WD gold به عنوان درایو اصلی شما قابل استفاده است با این حال، این امر غیرمنطقی است زیرا احتمالاً از پتانسیل کامل آن نمی توانید استفاده کنید و فقط پول اضافی هزینه کرده اید.درصورتی که خرید هارددیسک WD Black یا Blue به جای آن بسیار عاقلانه تر خواهد بود. بنابراین، یک یا دو دقیقه وقت بگذارید و تحقیق کنید که کدام یک از رنگ های HDD Western Digital بهترین انتخاب برای شما است.
هارد دیسک های وسترن دیجیتال Western Digital با رنگ های مختلف برای اهداف مختلفی تولید می شوند. در این مقاله خواهیم دید که تفاوت هارد دیسک های WD با رنگ های مختلف در چیست؟

مدت زمان تخمینی مطالعه: 12 دقیقه


هارددیسک آبی وسترن دیجیتال WD BLUE

بیایید بحث خود را با HDD آبی وسترن دیجیتال آغاز کنیم. این رنگ وسترن یک هارد دیسک همه منظوره است که برای سیستم های دسکتاپ و استفاده طولانی مدت ساخته شده است.شما می توانید از این هارد دیسک ها برای فعالیت های روزانه مانند ذخیره انواع فایل ها و بازی های معمولی استفاده کنید. ظرفیت ذخیره سازی این هارد ها از 250 گیگابایت تا 6 ترابایت متغیر است.
هارد دیسک های WD Blue در دو مدل 5400 RPM با حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 6 ترابایت و 7200 RPM با حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 2 ترابایت موجود است.
WD Blue قابلیت اطمینان و عملکرد را برای مصارف روزمره ارائه می دهد.علاوه بر عملکرد عالی ، قیمت هاردهای آبی نیز پایین است و آنرا به انتخابی شیرین تبدیل کرده.
WD Blue یک درایو خوب برای ذخیره هر چیزی است که نیاز دارید، خواه بازی باشد یا موسیقی و تصاویر. اگر نمی توانید تصمیم بگیرید کدام هارد دیسک را تهیه کنید، فقط WD Blue را بخرید، که این درست ترین انتخاب برایتان خواهد بود.

هارددیسک سبز وسترن دیجیتال WD GREEN

هارد دیسک های سبز WD Green برای مصرف انرژی کم ساخته شده اند. اگر کاربر به یک هارد دیسک برای ذخیره سازی پشتیبان یا صرفاً برای ذخیره فایل های خود نیاز دارد، می تواند از WD Green HDD استفاده کند. از آنجایی که خریداران ترجیح دادند هارد دیسک های WD Blue را بیشتر خریداری کنند، HDD سبز محبوبیت خود را از دست داد. به همین دلیل، وسترن دیجیتال تولید HDD سبز را متوقف کرد.
امروزه آنها SSD های SATA و M.2 را تحت خانواده هاردهای سبز WD GREEN تولید می کنند.
این هاردها کم صداهستند ، مناسب برای مصارف خانگی و برای آرشیو کردن اطلاعات طراحی شده اند و بیشتر بعنوان هارد دوم روی سیستم ها استفاده می شوند.
مزایا: آرام و بی صدا ،دمای پایین تر، کم هزینه و ارزان
معایب: عملکرد کم، زمان تاخیر بالا و سرعت پایین تر

هارددیسک مشکی وسترن دیجیتال WD BLACK

وسترن دیجیتال سری HDD رنگ مشکی را برای کسانی که خواهان یک حافظه خارجی با عملکرد بالا هستند تولید کرده است. به دلیل عملکرد بالا، هارد دیسک های WD Black در بین ویرایشگرهای عکس و گیمرهای حرفه ای بسیار محبوب هستند. اگر هارددیسک WD BLACK را با هارددیسک WD Blue مقایسه کنیم،اولی 128 مگابایت کش ارائه می دهد، در حالی که دومی تنها 64 مگابایت کش ارائه می دهد. همچنین، تمام نسخه‌های هارد دیسک مشکی WD با سرعت 7200RPM دور در دقیقه ارائه می‌شوند که بسیار بهتر از RPM ارائه شده توسط WD Blue است. به طور خلاصه، اگر به دنبال هارد دیسکی هستید که عمر طولانی‌تری داشته باشد، سرعت و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه دهد، HDD WD Black انتخاب مناسبی خواهد بود.
برای عملکرد حداکثر، WD Black بهترین انتخاب است. ظرفیت ذخیره سازی این درایوها از 1 تا 6 ترابایت است. با این حال،از جمله معایب هارد مشکی وسترن به دلیل عملکرد بالاتر، این درایوها ممکن است کمی بیشتر از سری های دیگر گرم شوند و صدای بلندتری دارند.قیمت به مراتب بالاتری نیز نسبت به سری های آبی و سبز دارند.

هارددیسک قرمز وسترن دیجیتال WD RED

هارددیسک قرمز وسترن دیجیتال WD Red برای سیستم های NAS و RAID طراحی شده است.NAS مخفف Network Attached Storage است. این سیستم یک واحد ذخیره سازی است که به یک شبکه خاص متصل است. هدف از استفاده از سیستم NAS در یک سازمان، تشکیل یک مکان مرکزی برای ذخیره داده ها است. می توانید NAS را به عنوان یک شبکه ابری خصوصی برای مشاغل کوچک در نظر بگیرید. از سوی دیگر، RAID (آرایه اضافی دیسک‌های مستقل) سیستمی است که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را روی چندین هارد دیسک ذخیره کنید. همه هارد دیسک های پیکربندی شده به عنوان یک سیستم ذخیره سازی واحد تحت سیستم RAID عمل می کنند.
هاردهای قرمز وسترن به طور خاص برای محیط NAS که به 7 روز 24 ساعت کار مداوم نیاز دارد، طراحی شده است. عملکرد HDD قرمز نزدیک به هارد سبز است، مصرف انرژی کم ، نویز کم ، می تواند برای کار مداوم مناسب باشد، دارای فناوری NASware است، این فناوری سازگاری بهتری را ارائه می دهد، می تواند به طور یکپارچه با NAS یا RAID متناسب شود.
ظرفیت WD Red از حداقل مدل ظرفیت 750 گیگابایت تا نسخه 8 ترابایتی متغیر است.
خانواده قرمز در عملیات خواندن بیش از عملیات نوشتن برتری دارند. دقیقا همان چیزی است که برای ذخیره سازی NAS انتظار می رود، زیرا داده ها در یک شبکه ذخیره می شوند و چندین کاربر به طور همزمان برای خواندن آن متصل می شوند. WD Red دارای دو نسخه است. WD Red Pro و WD Red Standard.

هارددیسک بنفش وسترن دیجیتال WD PURPLE

سری هاردهای بنفش وسترن دیجیتال WD Purple مخصوص سیستم های نظارتی و دوربین مداربسته طراحی شده است. سیستم های نظارت به رسانه های ذخیره سازی نیاز دارند که داده ها را می توان 7 روز هفته و 24 ساعته (7×24) روی آن ذخیره کرد. جدا از این، رسانه ذخیره سازی باید ظرفیت بالایی داشته باشد که در آن فیلم های با کیفیت بالا ذخیره شوند. هارد دیسک WD Purple کاملاً با این الزامات مطابقت دارد. ممکن است در اینجا سوالی داشته باشید، ‘سری هارد HDD WD Red همچنین امکانات ذخیره سازی اطلاعات 24×7 را ارائه می دهد، بنابراین، چرا این هارد دیسک ها نمی توانند برای سیستم های نظارت دوربین مدار بسته استفاده شوند؟’
این به این دلیل است که هنگام وقوع جرم ، باید به فیلم های نظارتی دسترسی داشته باشید. این بدان معناست که هارد دیسک در سیستم های نظارتی بیشتر برای نوشتن استفاده می شود تا خواندن داده ها چرا که در سیستم های نظارتی هارد دائما درحال ضبط و ذخیره سازی (WRITE) است و کمتر پیش می آید که نیاز به خواندن و پخش فیلم های ضبط شده (READ) باشد. این مسئله در مورد HDD WD Red صادق نیست. از آنجایی که هارد دیسک های قرمز در سازمان ها استفاده می شود، کارمندان برای دسترسی به داده ها به طور مکرر به آنها نیاز دارند. این بدان معناست که هارد دیسک های قرمز برخلاف هارددیسک بنفش به طور یکسان برای نوشتن و خواندن داده ها استفاده می شوند. مانند هارد دیسک های قرمز، هارد دیسک های بنفش را نیز می توان برای سیستم های ذخیره سازی NAS و RAID پیکربندی کرد.
اگر WD Red در سرعت خواندن عالی باشد، بنفش دقیقاً برعکس عمل می کند – سرعت نوشتن بالایی دارد. این درایوها دارای فناوری به نام AllFrame هستند که خطاهای ذخیره فیلم را به حداقل می رساند. WD Purple را می‌توانید در طیف وسیعی از ظرفیت‌ها از 500 گیگابایت تا 8 ترابایت تهیه کنید.
درایوهای WD Purple برای استفاده در سیستم‌های نظارت 24 ساعته در نظر گرفته شده‌اند که دائماً در حال نوشتن ویدیو هستند و 24 ساعت شبانه روز کار می‌کنند. این یک درخواست نسبتاً سنگین برای یک درایو است که به این شکل عمل کند. در قسمت جلویی، ‘قابلیت اطمینان 24 ساعته’ نوشته شده است، که برای ویدیوهای تا HD در نظر گرفته شده است. همچنین، HDD WD PURPLE دارای فناوری تمام فریم هستند که حداقل خطا را در ذخیره سازی ویدیو تضمین می کند.

هارددیسک طلایی وسترن دیجیتال WD GOLD

HDD طلایی WD GOLD یک محیط ذخیره سازی سرد طولانی مدت را فراهم می کند. بنابراین این سری هارد وسترن دیجیتال برای مراکز داده و دیتاسنترها مناسب می باشد. این هارد دیسک ها می توانند بسیاری از سیستم های پیچیده را به طور همزمان مدیریت کنند و با سرورهای مختلف به خوبی کار کنند. نسخه طلایی هارد دیسک های WD با حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 10 ترابایت و سرعت 7200 دور در دقیقه با حافظه کش 128 مگابایتی یا 256 مگابایت ارائه می شود. هارد دیسک‌های طلایی برای برنامه‌های 7×24 مناسب هستند و می‌توانند حجم کاری 550 ترابایتی را در سال تحمل کنند.
WD Gold می تواند 550 ترابایت در سال داده و 2 میلیون ساعت میانگین زمان بین خرابی ها را مدیریت کند. این درایو همچنین دارای مواردی مانند StableTrac، سنسور ضربه چند محوره، فناوری ارتفاع پرواز پویا است.هاردهای طلایی وسترن دیجیتال گران ترین و به روزترین هاردهای WD هستند که می توانید تهیه کنید. این هارد دیسک ها در صورت استفاده در سرورها عالی عمل خواهند کرد زیرا برای همین ساخته شده اند.

خلاصه رنگ های هارد WD

  • هارد دیسک های آبی WD Blue به طور کلی سرعت خواندن/نوشتن هارد آبی بیشتر است، بنابراین بسیاری از کاربران هارد آبی را برای رایانه شخصی خود انتخاب می کنند.

  • هارد دیسک های سبز WD Green اساساً همان آبی است، اما عملکرد کمی نسبتا پایین نسبت به آبی دارد. با این حال، این HDD سازگار با محیط زیست است و بسیار ارزان و مناسب آرشیو اطلاعات است.

  • هارددیسک مشکی WD Black برای عملکرد خالص از جمله بازی، رسانه و تولید محتوا ، برای گیمرها و ادیتورها مناسب است. همچنین یکی از گران ترین هارد دیسک ها می باشد.

  • هارددیسک قرمز WD Red یک هارد درایو NAS است. برای سیستم های NAS بهینه شده است.

  • هارددیسک بنفش WD Purple برای سیستم های نظارت و دوربین مداربسته است. توصیه شده برای عملیات 24×7.

  • هارددیسک طلایی WD Gold، باکیفیت ترین هارد تولیدی وسترن دیجیتال. ساخته شده برای بسیاری از برنامه های کاربردی خاص دیتاسنتر ها و مراکز داده.

2 دیدگاه برای “تفاوت رنگبندی هاردهای وسترن دیجیتال WD”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...

بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!