راه های یافتن شماره سریال آیفون یا آیپد

شماره سریال IMEI یا  MEID مخفف واژه شناسه جهانی تجهیزات موبایل ( Mobile Equipment Identity International ) میباشد ، که در تلفن همراه به عنوان شناسه آن به شمار می‌آید و برای هر دستگاه منحصر بفرد است. هیچ دو دستگاهی را نخواهید یافت که IMEI یکسانی داشته باشند . از شماره سریال معمولا در هنگام سرقت یا گم شدن گوشی برای ردیابی استفاده می شود. به عنوان مثال شما اگر گوشی خود را گم کرده باشید، می توانید IMEI را به مراجع اطلاع دهید تا در صورت پیدا شدن از این طریق گوشی شما شناسایی شود.همچنین جالب است بدانید که گوشی ها برای استفاده در شبکه از IMEI استفاده می کنند و اگر گوشی شما سرقت شده باشد ، شما با اعلام IMEI گوشی می توانید سارق را ردیابی یا با افزودن این شماره به لیست سیاه اپراتور، گوشی شما در شبکه استفاده نشود. شما با بررسی کد IMEI دستگاه می‌توانید اصالت آن را نیز بررسی کنید ، یا با مشاهده و بررسی شماره سریال آیفون خود می‌توانید به جزئیاتی همچون سال و ماه تولید و … دسترسی یابید.
حال میخواهیم با هم بررسی کنیم که چگونه میتوانیم به شماره سریال دستگاه های هوشمند اپل دسترسی پیدا کنیم .

یافتن شماره سریال از طریق شماره گیری کد USSD
شاید این بهترین و آسان‌ترین راه برای پیدا کردن شماره سریال در هر موبایلی باشد. شما می توانید برای یافتن شماره سریال با شماره گیری #06#* در موبایل خود ، براحتی به شماره سریال گوشی دسترسی پیدا کنید .

درج شماره سریال روی بدنه پشتی و روی کارتن گوشی های آیفون
اپل همیشه روی بدنه آیفون‌ها شماره سریال آن‌ها را حک می‌کند. در مدل‌های iPhone 6s و iPhone 6S Plus ، شماره IMEI روی جایگاه سیم کارت آیفون نیز حک شده است. شماره سریال آیفون و آیپدهای اپل بر روی جعبه آن‌ها هم ضمیمه شده است. اگر جعبه گوشی خود را دارید برچسب سفید رنگی را خواهید دید. در این برچسب مشخصاتی همچون شماره سریال آیفون و آیپدتان ضمیمه شده است.

یافتن شماره سریال آیفون یا آیپد

پیدا کردن شماره سریال و کد IMEI آیفون و آیپد با استفاده از برنامه آیتیونز
با استفاده از برنامه آیتیونز هم می‌توانید نسبت به یافتن شماره سریال و کد IMEI آیفون یا آیپدتان اقدام کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید :
ابتدا آیفون یا آیپد مد نظرتان را با استفاده از کابل رابط به کامپیوتری متصل کنید که برنامه آیتیونز در آن نصب باشد .
اگر برنامه آیتیونز پس از اتصال دستگاه به کامپیوتر به صورت اتوماتیک اجرا نشد، برنامه را به طور دستی اجرا کنید.
در برنامه آیتیونز، آیفون یا آیپد مورد نظر را انتخاب کرده و به منوی Summary مراجعه کنید.

راه های یافتن شماره سریال آیفون


پیدا کردن شماره سریال از طریق تنظیمات گوشی

1 – ابتدا وارد قسمت Settings شوید
2 – قسمت General را انتخاب کنید
3 – در صفحه باز شده گزینه About را انتخاب کنید

راه های یافتن شماره سریال آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه