چه قطعاتی از لپتاپ قابل ارتقا هستند؟

ویدئوی مقاله

اگر شما هم یکی از کاربران لپ تاپ هستید حتما این سوال برایتان پیش آمده که آیا قطعات سخت افزاری لپتاپ شما قابل ارتقا هستند؟ و اگر بله چه قطعاتی را می توان تغییر و یا ارتقا داد.
برای پاسخ به این سوال لازم است تا ما لپتاپ ها را به دو دسته جدید و قدیم تقسیم کنیم.
 
  •  لپتاپهای قدیمی که تولید آنها قبل از سال های 2015-2016 هستند.
  • لپتاپهای جدید که تولید آنها بعد از سال های 2015-2016 هستند.
     
قطعاتی از قبیل هارددیسک ، رم ، پردازنده CPU در لپتاپهای سری قدیمی تر قابل تغییر و ارتقا هستند . میتوانید در این سری از دستگاهها براحتی این قطعات را تعویض و ارتقا دهید.اگر قصد استفاده از حافظه های SSD را نیز دارید می توانید با حذف هارددیسک روی دستگاه و در مواردی در کنار هارددیسک معمولی لپتاپ نیز از این حافظه ها بهره ببرید.
در این مدل از لپتاپها و مدل های دیگر امکان ارتقا و تعویض پردازنده کارت گرافیک به دلیل BGA و آنبرد بودن وجود ندارد. نیاز داشتن به امکانات و دستگاه های مخصوص تعویض چیپ و هزینه های نامعقول، ریسک تغییر و ارتقا این چیپ ها را بالا برده است.

 
در لپتاپهای جدیدتر نیز تنها قطعاتی از قبیل هارددیسک و رم براحتی قابل ارتقا و تعویض هستند . در بعضی از لپ تاپ های این سری اسلت و جایگاه مخصوص استفاده از حافظه های SSD نیز تعبیه شده که براحتی می توانید بدون حذف و جابجایی هارددیسک 2/5 اینچی معمولی خود لپتاپ از حافظه های نسل جدیدتر نیز بهره ببرید.
همانند لپتاپهای قدیمی ، این لپتاپ ها نیز علاوه بر پردازنده گرافیکی ، پردازنده CPU نیز بخاطر همان دلایلی که در بالا ذکر شد و بخاطر هزینه و ریسک خطا قابلیت تعویض و ارتقا را ندارند.

 

جهت درک بهتر این موضوع بهتر است ویدئوی تهیه شده توسط تیم فنی آسانل را مشاهده نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...

بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!