بازگرداندن تب بسته شده در مرورگرهای مختلف

ویدئوی مقاله

تصور زندگی بدون اینترنت در حال حاضر سخت است، حتی اگر داستان شروع اینترنت کمتر از 50 سال پیش باشد. مرورگرهای اینترنتی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. اما، یکی از ناامیدکننده‌ترین چیزها در استفاده ما از اینترنت، از دست دادن برگه‌های اینترنتی درحال استفاده و مورد نیاز شما با بستن تصادفی آنهاست.

 

فن‌آوری‌های مرورگر در طول سال‌ها از مرورگرهای ساده که چند دقیقه طول می‌کشید تا یک صفحه وب ساده را بارگیری کنند تا اکنون که کل نرم‌افزار می‌تواند روی مرورگری اجرا شود که قادر به مدیریت ده‌ها برگه در آن واحد است، تکامل یافته است.

 

امروزه، ما تمایل داریم که هنگام مرور صفحات وب حداقل ده ها صفحه وب را به طور همزمان باز کنیم. پس از مدتی، این تب ها (و افزونه های مرورگر) می توانند روی هم انباشته شده و باعث کاهش سرعت مرورگرها شوند. یک راه حل ساده این است که به سادگی برخی از برگه های استفاده نشده را ببندید تا مقداری فضا در RAM شما آزاد شود.

 

گاهی اوقات، برگه هایی را می بندیم که واقعاً قصد بستنشان را نداشتیم، که این می تواند ناراحت کننده باشد. خوشبختانه برای ما، بهترین مرورگرها در حال حاضر قابلیت باز کردن مجدد برگه های بسته شده را دارند. برای یادگیری نحوه باز کردن مجدد برگه های بسته شده در محبوب ترین مرورگرهای موجود، ادامه مطلب را بخوانید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 13 دقیقه

نحوه بازیابی برگه های بسته شده

در اینجا راه هایی برای باز کردن یک برگه اخیرا بسته شده در مرورگرهای مختلف وجود دارد. این روش‌ها روی ویندوز، لینوکس و macOS کار می‌کنند، زیرا تنها تغییر بین این سیستم‌عامل‌ها، رابط کاربری کمی متفاوت در مرورگرها است. در واقع، اکثر مرورگرها از یک میانبر پشتیبانی می کنند. میانبر برای باز کردن مجدد یک تب بسته شده در ویندوز، Ctrl + Shift + T یا Command + Shift + T برای مک است. بنابراین، هنگامی که نحوه بازیابی برگه‌ها را در کروم یا هر مرورگر اصلی دیگری یاد گرفتید، مراحل برای بقیه نیز دقیقا همان خواهد بود.

نحوه بازیابی برگه های بسته شده در مرورگر کروم Chrome

برای باز کردن آخرین برگه بسته در کروم، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: روی فضای خالی نزدیک نماد + راست کلیک کنید. این کار یک منوی کشویی با چندین گزینه برای انتخاب شما نشان می دهد. توجه داشته باشید که با کلیک راست روی یک برگه به ​​جای فضای خالی، گزینه ای برای بازیابی برگه ها ارائه نمی شود.

مرحله 2: روی گزینه Reopen closed tab کلیک کنید. برگه های بسته شده گوگل کروم را به ترتیب معکوس از زمانی که بسته شده بودند بازیابی می کند. یا می توانید از کلیدهای میانبر ذکر شده در سمت راست گزینه بازگشایی استفاده کنید. در اکثر مرورگرها، Ctrl+ Shift+ T است.

می‌توانید این مراحل را هر چند وقت یکبار برای بازیابی برگه‌ها در کروم تکرار کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید از سابقه مرور خود برای باز کردن مجدد یک برگه بسته شده در گوگل کروم Chrome استفاده کنید. این می تواند برای افرادی که دوست دارند برگه ای را از بین لیست برگه های باز شده قبلی خود باز کنند، جالب باشد. شما می توانید این کار را در سه مرحله آسان انجام دهید:

  1. روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

  2. مکان نما خود را در منوی کشویی به History ببرید و سپس باید برگه هایی که اخیراً باز شده است را ببینید.

  3. برگه ای را که می خواهید دوباره باز کنید انتخاب کنید.

 

توجه داشته باشید که قبلاً یک برگه را بی صدا کرده اید. ممکن است وقتی دوباره آن را باز می کنید، بی صدا نباشد.

بازیابی همه برگه ها در مرورگر گوگل کروم Google Chrome

فرض کنید پنجره مرورگر را بسته اید و می خواهید همه برگه هایی را که بسته اید بازگردانید. با دنبال کردن این مراحل می توانید این کار را انجام دهید:

  1. روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

  2. روی گزینه History بروید.

  3. زیر منوی Recently closed، یک منوی فرعی با برگه های آخرین بازدیدهای صفحات شما در مرورگر وجود دارد. ماوس را روی آن نگه دارید، سپس روی Restore window کلیک کنید.

همچنین می توانید منوی تاریخچه را با کلیدهای میانبر صفحه کلید Ctrl + H باز کنید (Command + H برای کاربران مک)

نحوه باز کردن مجدد تب بسته شده در مرورگر موزیلا Firefox

مرورگر موزیلا فایرفاکس روشی مشابه برای باز کردن برگه های بسته شده مانند سایر مرورگرها دارد. در اینجا نحوه باز کردن برگه های اخیرا بسته شده در فایرفاکس آورده شده است:

مرحله 1: روی فضای کنار نماد + راست کلیک کنید. با این کار یک منوی کشویی با چندین گزینه باز می شود.

مرحله 2: از منو باز شده روی گزینه Reopen Closed Tab کلیک کنید تا آخرین برگه بسته شده باز شود.

همچنین می توانید به مانند مرورگر های دیگر از کلیدهای میانبر Ctrl+ Shift+ T برای همین منظور نیز استفاده کنید.

همچنین می توانید برای رفتن به تاریخچه صفحات باز شده، ابتدا روی سه خط در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کرده و سپس روی گزینه History کلیک کنید.

از آنجا بر روی Recently closed Tabs کلیک کنید. این به شما اجازه می دهد تا آزادانه از لیست صفحات باز شده برگه انتخابی خود را برای باز شدن مجدد تعیین کنید.

بازیابی همه تب ها و برگه های باز شده در موزیلا Firefox

برای بازیابی برگه های قبلی از بازدید اخیر فایرفاکس، منو را باز کنید، سپس به این مسیر بروید

 

History > Recently closed tabs > Restore all tabs

همچنین می توانید منوی History را با استفاده از کلیدهای میانبر صفحه کلید باز کنید. Ctrl + Shift + H یا Command + Shift +  H برای کاربران مک.

بازیابی تب های بسته شده برای مرورگر Microsoft Edge

مشابه سایر مرورگرهایی که قبلاً در این مقاله در مورد آنها صحبت کردیم، در اینجا نیز نحوه بازگرداندن برگه های بسته شده در Microsoft Edge آورده شده است:

مرحله 1: روی فضای خالی کنار نماد + کلیک راست کنید تا یک تب جدید باز شود. با این کار یک منوی کشویی با تعدادی گزینه باز می شود.

مرحله 2: در منوی کشویی، روی گزینه Reopen closed tab کلیک کنید و آخرین برگه بسته شده شما باید در یک تب جدید در همان پنجره باز شود.

 

با خیال راحت دو مرحله اول را تکرار کنید تا برگه های بسته شده قبلی را باز کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید با کلیک بر روی سه نقطه در بالا سمت راست و کلیک کردن بر روی History، به بخش تاریخچه در Edge بروید، یا می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl+ H استفاده کنید که بخش History شما را در قالب یک منوی کشویی باز می‌کند. .

همچنین می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl+ Shift+ T برای باز کردن آخرین برگه بسته شده خود استفاده کنید، که می‌تواند سرعت عمل شما را بالاتر ببرد.

نحوه بازیابی همه تب های بسته در مرورگر مایکروسافت اج Microsoft Edge

برای بازیابی همه برگه ها از یک جلسه مرور بسته شده در مرورگر Edge، منو را باز کنید، به مسیر

 

History > Recently closed tabs

بروید و روی جلسه ای که می خواهید باز شود کلیک کنید. همچنین می توانید منوی تاریخچه را با کلیدهای میانبر صفحه کلید Ctrl + H (Command + H برای کاربران مک) باز کنید.

نحوه باز کردن برگه ای که به تازگی در مرورگر سافاری Safari بسته اید

برای باز کردن مجدد یک برگه اخیراً بسته شده در مرورگر Safari برای سیستم عامل مک، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: روی Edit در بالای پنجره مرورگر کلیک کنید. این کار یک منوی کشویی را نشان می دهد.

مرحله 2: در بالای منو، گزینه Undo Close Tab را انتخاب کنید. این فقط برای برگه های بسته شده در جلسه فعلی مرورگر کار می کند.

مرحله 3: مراحل قبلی را تکرار کنید تا برگه ها به ترتیبی که بسته شده اند باز شوند.

 

اگر می‌خواهید برگه‌های جلسه قبلی را دوباره باز کنید، باید به بخش تاریخچه history بروید. در آنجا می توانید برگه ای را که می خواهید باز کنید انتخاب کنید.

 

نسخه های جدید سافاری به شما امکان می دهد از طریق دکمه New tab به برگه های اخیرا بسته شده دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار، به سادگی روی نماد + در سمت راست نوار برگه کلیک کرده و نگه دارید. از منوی کشویی که نشان داده می شود، به سادگی روی صفحه وبی که می خواهید دوباره باز شود نگه دارید و دکمه را رها کنید.

 

می‌توانید تاریخچه Safari را برای بررسی برگه‌های بسته شده با کلیدهای ترکیبی و میانبر Command + Y باز کنید.

نحوه باز کردن آخرین برگه بسته شده در مرورگر اپرا Opera

برای باز کردن مجدد برگه ای که اخیراً بسته شده در مرورگر اپرا Opera، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: روی فضای خالی نوار برگه در کنار نماد + در بالای پنجره مرورگر کلیک راست کنید. با این کار یک منوی کشویی باز می شود.

مرحله 2: در منوی کشویی، روی گزینه Reopen last closed tab کلیک کنید. با این کار آخرین برگه بسته شده در یک برگه جدید در همان پنجره مرورگر دوباره باز می شود.

 

مرحله 3: می توانید این مراحل را برای باز کردن برگه های قبلی تکرار کنید تا بصورت معکوس از آخرین برگه بسته شده به سمت  اولین برگه بسته شده حرکت کنید.

کلید های ترکیبی و میانبرها می توانند زمان مورد نیاز برای باز کردن مجدد یک برگه بسته شده را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. همچنین می توانید از کلیدهای میانبر Ctrl+ Shift+ T برای انجام همین کار استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از کلید میانبر Ctrl+ H به تاریخچه مرورگر بروید و تب خاص خود را در آنجا جستجو کنید.

در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای آسانل ترجمه و آماده شده است، نحوه بازیابی تب های بسته شده تمامی مرورگر های معروف را آموزش دادیم.امیدواریم مورد رضایت شما همراهان عزیز قرار گرفته باشد.

 
منبع : productivityspot.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...

بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!